Hemsedal 2009

Jag har haft en jättebra skidresa. Roligt att få se lite snö den här vintern också även om det var betydligt mycket mindre än förra året när vi var där. Men backarna var fina. Vi hade regn första dan och ganska varmt men det gick bra att åka iallafall. Sen blev det kallare så igår hade vi -12 grader.



Här är vi påväg till kvällsåkningen tisdag kväll. Men de stängde liften redan en timme efter att den öppnat för att det blåste för mycket. Trist men vi hann med två åk iallafall...



Utsikt nere från liftarna



Hanna, Dolores, Lina och Jag



Lina, Ingrid, Lina, Jag och Hanna. Vi har varit in till hemsedal med bussen och skulle gå ut men det mesta var stängt så blev en kort sväng innan vi åkte tillbaka till skidbyn.



Den första röda backen vi åkte. Var inte riktigt planerat för den vi skulle åka ner var blå men tyvärr stängd så vi hade inte så mycket val än att åka ner. Men det gick riktigt bra och var väldigt skoj!



Lina pekar ut backen vi ska åka på kartan...



Å här är vi påväg ner för den svarta backen... Syns lite dåligt att den faktiskt var ganska så brant. Men roligt var det att ha gjort det! Med tanke på att vi avancerat från grön förra året till svart nu var vi riktigt stolta :D Blev ett par åkt till i den sedan.




Dolores och Jag



Ingrids första åk i en grön backe, hon var verkligen jätteduktig och gick från att knappt ta sig framåt och ner för barnbackar till att åka den gröna utan att ramla!



Nu är vi påväg ut till bussen för att åka hem igen


Kommentarer
Postat av: Lina

Ja ni verkar ju ha haft de kanon, roligt att ni åktede svarta backarna :) OK så Karlstad bär det av till. Men de är bara passa på medan man är ledig :) Ha en till trevlig resa då! Kram

2009-01-16 @ 18:32:46
URL: http://linanasvall.blogg.se/
Postat av: Sofia

Roligt att få se foton från resan. Tycker att du är grymt modig som vågar dig ut i de svarta backarna. Barnbacken hade varit ngt för mig tror jag.



tråkigt att du har blivit sjuk. krya på dig!

2009-01-19 @ 09:09:49
Postat av: Hanna

Åhhh....längtar redan tillbaka! Fin sammanfattning tycker jag. Nu får vi minsann krya på oss så vi kan kicka ass i skolan oxå;) kram kram

2009-01-19 @ 17:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0